اولویت بیمه ملت، همکاری و تقویت شبکه فروش فعلی است، نه استارت آپ ها

اولویت بیمه ملت، همکاری و تقویت شبکه فروش فعلی است، نه استارت آپ ها سیب پال: معاون توسعه بازار شرکت بیمه ملت معتقد می باشد این شرکت با همکاری و تقویت شبکه فروش خود می تواند جایگاهش را در بازار بیش از آن چه که هست، ارتقا دهد.



خرد و کلان نوشت: بگفته «امیرحسین قربانی»، بیمه ملت ترجیح می دهد پیش از همکاری با استارت آپ ها، مسئولیت اجتماعی خود در قبال شبکه فروش سنتی را جامه عمل پوشانده و آنرا به عنوان سفیر برند خود در جامعه بشناساند. گفتگوی وی را در ادامه می خوانیم.
به نظر می رسد استارت آپ ها درحال رقابت با شبکه فروش سنتی هستند و سهم خوبی را از بازار کسب کرده اند. این طور است؟
تا کنون آمار تفکیکی مشخصی از سهم بازار استارت آپ ها و سبد پرتفوی آنها ارائه نشده است، اما ارزیابی های ما نشان میدهد بر خلاف آن چه به نظر می آید، سهم استارت آپ ها از بازار بیمه کشور بسیار اندک است و عمدتاً به بیمه های خودرو محدود می شود. با اینحال تلاش آنها برای شناساندن مفهوم بیمه و عمومی کردن فرهنگ بیمه ای در بین مردم، قابل احترام است.
روش همکاری شرکت بیمه ملت با استارتاپ ها چگونه است؟
تقریبا می توانم بگویم که ما بوسیله استارت آپ ها فروش چندانی نداریم. مبنای ما در کار فروش این است که بجای عقد قرارداد با استارت آپ ها، شبکه فروش خودمان را تقویت و به روز رسانی نماییم تا بتوانیم اهداف شرکت را از این طریق محقق نماییم.
تاکید می کنم که موضع ما عدم همکاری با استارت آپ ها نیست، ولی این کار اولویت اول ما هم نیست. ما هیچ قرارداد مستقیمی با استارت آپ ها نداریم و ترجیح می دهیم نمایندگان خودمان را به سمت فروش دیجیتال هدایت نماییم.
علت حمایت حداکثری شما از شبکه فروش شرکت چیست؟
شبکه فروش بیمه ملت، قدمت زیادی دارد و شاید بتوان گفت با شبکه فروش شرکت های تازه تاسیس، متفاوت می باشد. واقعیت این است که شبکه فروش است که برند شرکت بیمه را می سازد و هر چه قدمت و توانایی و گستردگی آن بیشتر باشد، متقابلا تعهد شرکت به شبکه فروش هم بیشتر خواهد بود. از طرفی درست است که سازمان ها در دنیای فعلی، چاره ای جز حرکت به سمت روش های نوین فروش ندارند، ولی باید راهی را پیدا کرد که در این راه، شبکه فروش سنتی لطمه نخورد.
به طور خاص، شبکه فروش سنتی که سالهاست وقت و توان خودرا برای معرفی برند شرکت بیمه ملت صرف کرده است، نباید در جریان پروسه دیجیتالی شدن بازاریابی و فروش، از بین برود و یا نادیده گرفته شود. از نظر ما این کار دور ریختن سرمایه و عملی غیر حرفه ای است. از طرفی ما نسبت به شبکه فروش مسئولیت اجتماعی هم داریم، چونکه آنها و اعضای خانواده شان از این طریق درحال ارتزاق هستند و ندیدن یا حذف آنها در این فرآیند، پسندیده نیست.
روش شما برای حل این مشکل چیست؟
ما در بیمه ملت، برای نمایندگان صفحه دیجیتال مستقل به وجود آورده ایم تا هر نماینده بتواند در فضای وب، خدمات خودرا به مشتریان عرضه نماید. البته هم اکنون این فضا محدود است، ولی درحال گسترش است. از این طریق، هم تحول دیجیتال و به کارگیری روش های نوین فروش محقق شده است و از سویی شبکه فروش سنتی که برای آن زحمت بسیاری کشیده شده، حفظ شده است.
یعنی شما روشی، به غیر از همکاری با استارتاپ ها را برای فروش دیجیتال پی ریزی کرده اید؟
بله! البته طبیعی است که بازار به سمت دیجیتالی شدن می رود، ما هم مقاومتی نداریم، اما رسیدن به نقطه مطلوب در این عرصه، زمان بر است و بستر لازم آن نیز بصورت کامل در کشور فراهم نیست. مضافا اینکه کماکان محدودیت هایی در ارائه برخی خدمات بیمه نیز وجود دارد. من به شخصه امیدوار هستم نقش استارتاپ ها و ارائه کنندگان خدمات بیمه ای در بازار تقویت شود، در صورتیکه عمده فعالیتی که از آنها می بینیم، فعلا به جز مقایسه قیمتی، چیز دیگری نیست.
ما زمانی موفق خواهیم بود که بتوانیم علاوه بر پروسه فروش دیجیتال، خدمات جدیدی به مشتریان ارائه دهیم که به کمک به فروش بیمه نامه محدود نباشد. به عبارت دیگر، هدف ما باید این باشد که خدماتی مانند ارزیابی ریسک و خسارت و پرداخت خسارت هم بوسیله روش های دیجیتال صورت گیرد.
آیا همکاری کم با استارتاپ ها، بر میزان فروش شرکت شما اثر منفی نمی گذارد؟
البته لزوما نباید سنتی ها و دیحیتالی ها را روبروی هم قرار داد، اما در وضعیت فعلی این روند شاید کمی «سود از دست رفته» را خصوصا در بیمه شخص ثالث به همراه داشته باشد، ولی ما معتقدیم انتخاب روشی غیر از این، می تواند مضرات بیشتری داشته باشد. شرکت بیمه ای که بصورت عیان می خواهد فروش خودرا بر پایه استارتاپ ها متمرکز کند، شبکه فروش خودرا از دست می دهد و در نتیجه نمایندگانش در سایر شرکتها جذب خواهند شد. این ریسک بزرگی برای شرکت بیمه ای است که بخش عمده ای از پرتفوی خودرا بوسیله شبکه فروش جذب می کرده است.
با شبکه فروش فعلی، کارهای شرکت محدود نخواهد شد؟
ما می خواهیم شعب خودرا گسترش دهیم. البته در غالب شهرها شبکه فروش فعال داریم، ولی چون جذب نمایندگان محدود است، اگر بستر خوبی برای فروش بیمه نامه فراهم باشد، منعی برای بسط شبکه فروش نداریم.


منبع:

1402/03/22
08:02:55
0.0 / 5
480
تگهای خبر: ارز , بازار , بیمه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است