دلیل تأخیر ارسال مرسولات پستی در روزهای عید چه بود؟
به گزارش سیب پال، معاون فنی و تجاری شرکت ملی پست اظهار داشت: در روزهای پایانی سال که از دهم اسفند آغاز می شود، هرساله ما با این مساله مواجهیم و رشد مرسولات در نقاط اصلی تا حدود 40 درصد و بیشتر هم افزایش پیدا کرد که دلایلی مختلفی داشته و به رفتار مردم، نیازهای آنها و ارسال مرسولاتشان توسط پست باز می گردد که الزاما متناسب با رویه مرسوم نیست.
به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، محمد احمدی- معاون فنی و تجاری شرکت ملی پست- در گفت و گو با ایسنا، درباره ی دلیل تأخیر ارسال مرسوله های پستی در روزهای نوروز اظهار داشت: ما در سال ۱۴۰۲ نزدیک ۱۲ درصد رشد ترافیک نسبت به زمان مشابه سال قبل داشتیم اما در فاکتورهای دیگر مانند افزایش بسته های پستی نسبت به پاکت ها رشد بیش از ۲۵ درصد بوده است.
وی اضافه کرد: در عرصه تناژ محصولات حدود ۱۸ درصد ما افزایش داشتیم؛ همین طور در حجم محصولات هم بااینکه شاخص خیلی قابل کنترلی به سبب رفتار مردم در فرستادن ابعاد محصولات خارج از استاندارد، نیست اما دراین زمینه حدود ۲۵ درصد حجم محصولات را داشتیم که این به معنا بود ما محبور بودیم برای حجم مشابه، کار بزرگ تر و بیشتری انجام دهیم.
احمدی در ادامه تشریح کرد: در روزهای پایانی سال که از دهم اسفند آغاز می شود، هرسال ما با این مساله مواجه می شویم و این رشد در نقاط اصلی تا حدود ۴۰ درصد و بیشتر هم افزایش پیدا کرد که دلایلی مختلفی دارد. یکی از دلیلهای به رفتار مردم، نیازهای آنها و ارسال مرسولاتشان توسط پست باز می گردد که الزاما متناسب با رویه مرسوم نیست. دلیل دیگر هم این است اپراتورهای بخش خصوصی و فعالانی که در این زمینه کار می کنند بطور معمول از یک هفته پیش از عید دیگر کارهای خودرا خلوت می کنند و در تعطیلات هم حضور ندارند، ما به خاطر تعهدی که داریم بار ترافیک سایر مجموعه ها به این شرکت سر ریز می شود.
مدیر فنی و تجاری شرکت ملی پست همین طور اشاره کرد: همین طور ناوگان حمل و نقل بخش خصوصی که ما از آن در شرایطی که ظرفیت شبکه پر می شود، استفاده می کنیم؛ این ها هم به سبب مشغله های عمومی که در شب عید اتفاق می افتد، کمتر در دسترس هستند و به آسانی اتفاق نمی افتد. علاوه بر موارد گفته عوامل دیگری مانند خراب شدن برخی ماشین ها و حوزه تغییرات هم دست به دست هم داد تا چنین شرایطی پیش بیاید.
احمدی در ادامه توضیح داد: بصورت عملیاتی محصول نامنطبق و آن چه که فاصله و گپ بیشتری دارد، درصد بالایی نیست و عدد آن شاید زیر یک درصد باشد و دلیلهای مختلفی هم دارد. بصورت کلی شاخص کیفی با آن معنای واقعی که فکر می شود خیلی افت چشم گیری نداشت اما در مجموع آن چه که باید می شدیم، نبودیم که این مساله دو دلیل دارد؛ نکته اول این است که در همه جای دنیا چه آنلاین شاپ ها و چه شبکه های حمل و نقل لجستیک پستی مرسوم می باشد.
وی افزود: بطور مثال در اروپا در روز موسوم به جمعه سیاه، ادارات پستی از شهروندان خود عذرخواهی می کنند که ممکنست مرسوله با تأخیر ارسال شود. ما هم بصورت سه شیفت در حال فعالیت بودیم و سعی کردیم اما با وجود همه اقدامات انجام شده به سبب حجم بالای مرسولات متأسفانه با چالش در عرصه توزیع در بعضی نقاط مواجه شدیم که در روز دوم عید این مساله باید تا حدی حل و فصل می شد.
معاون فنی و تجاری شرکت ملی پست درباره ی جبران این مساله از طرف شرکت ملی پست اظهار داشت: ما دراین زمینه رویه مشخصی داریم و آن پرداخت غرامت است و برای تأخیر هم این امکان وجود دارد. سامانه پرداخت غرامت شرکت ملی پست هم مشخص است و کسانی که نسبت به این مساله اعتراض دارند، برای جبران خسارت در خدمتشان هستیم و اقدامات لازم را انجام می دهیم.
وی در پاسخ به این پرسش که میزان ترافیک مرسولات در سال قبل چگونه بود، اظهار داشت: ما در مجموع کل ترافیک مرسولات پستی که خدمات الکترونیکی هم در آن هستند بیش از ۲۷۰ میلیون است و مرسولات ثبتی در سال قبل حدود ۱۷۵ میلیون مرسوله است اما بصورت روتین ۲۵ درصد رشد داشت که در هفته آخر اسفند ماه به ۴۰ درصد هم رسید.
منبع: سیب پال
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب