کدام کشور منطقه یورو بیشترین نرخ تورم را ثبت کرد؟

کدام کشور منطقه یورو بیشترین نرخ تورم را ثبت کرد؟ سیب پال: تورم منطقه یورو در ماه سپتامبر از 2.2 درصد به 1.8 درصد کم شد و کمترین نرخ تورم در ایرلند و لیتوانی ثبت گردید.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، طبق گزارش اولیه یورواستات، تورم سالانه در منطقه یورو از ۲.۲ درصد در ماه آگوست به ۱.۸ درصد در ماه سپتامبر کم شد.
شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد کم شد. تورم اصلی سالانه بدون احتساب انرژی، غذا و تنباکو از ۲.۸ درصد در ماه آگوست به ۲.۷ درصد در ماه سپتامبر کم شد که بصورت ماهانه ۰.۱ درصد صعود کرده است.
اکونومی گزارش کرد: بالاترین افزایش سالانه شاخص قیمت مصرف کننده در بلژیک با ۴.۵ درصد و هلند با ۳.۳ درصد ثبت گردید.
کمترین تورم سالانه در ایرلند با ۰.۲ درصد و لیتوانی با ۰.۴ درصد مشاهده شد. شاخص قیمت مصرف کننده بصورت ماهانه در یونان ۱.۷ درصد و در پرتغال ۱.۶ درصد افزایش پیدا کرد، در صورتیکه بیشترین کاهش را در هلند و ایرلند به ترتیب با ۰.۹ درصد و ۰.۸ درصد داشت.
اولی رن، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا (ECB) اعلام نمود که تورم در منطقه در سال ۲۰۲۵ روی ۲ درصد تثبیت خواهد شد.
او اظهار داشت: جهت سیاست پولی روشن است؛ کاهش نرخ بهره شروع شده و موضع سیاست پولی ما درحال کاهش است. اگر اصلاحات قابل توجهی حاصل نشود، تضعیف دائمی بیشتر در تولید، رقابت پذیری منطقه یورو را تهدید خواهدنمود.
یورواستات اشاره کرد که بخش خدمات بالاترین افزایش قیمت در ماه سپتامبر را با افزایش چهار درصدی تجربه نمود.
بدنبال خدمات، قیمت مواد غذایی و تنباکو ۲.۴ درصد افزوده شد در صورتیکه کالاهای صنعتی غیر انرژی ۰.۴ درصد افزایش یافتند و در مقابل، قیمت انرژی ۶ درصد کم شد.




منبع:

1403/07/11
11:10:46
0.0 / 5
132
تگهای خبر: بانك , بانك مركزی , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است