طلای جهانی هم ارزان شد، اما سکه و طلا نه!

طلای جهانی هم ارزان شد، اما سکه و طلا نه! سیب پال: طبق تحلیل نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، باوجود کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی اما نوسانات افزایشی نرخ ارز نه فقط اجازه کاهش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی را نداد که سبب افزایش بهای آنها هم شد؛ البته بخشی قابل توجهی از افزایش بهای سکه امامی، ناشی از افزایش حباب سکه بوده است.



به گزارش سیب پال به نقل از خبر آنلاین، محمد کشتی آرای در ارتباط با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار داشت: برخلاف هفته های گذشته که قیمت جهانی طلا سیر صعودی داشت؛ اما این هفته روندی نزولی پیدا کرد و به طور متوسط با ۳۷ دلار کاهش هفتگی، روز گذشته (پنجشنبه) به ۲۶۱۶ دلار رسید.

ایسنا در خبری نوشت: نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، اشاره کرد: باوجود این که قیمت اونس جهانی با کاهش همراه بود، اما نوسانات افزایشی نرخ ارز در طول این هفته، سبب شد قیمت طلا و سکه تحت تأثیر افزایش نرخ ارز قرار گیرد و روند افزایشی را ثبت نمود.

وی در ارتباط با تغییرات قیمت انواع قطعات سکه و طلا در بازار و آخرین نرخها در آخر هفته، اظهار داشت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز پنجشنبه به ۴۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید که قسمتی از این افزایش، بخاطر افزایش حباب سکه بوده است. سکه تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای افزود: نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی در آخرین معاملات روز گذشته، ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت. ربع سکه بدون تغییر ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر، هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد. در بازار طلا نیز، هر مثقال طلای آب شده (۱۷ عیار) ۱۴۵ هزار تومان افزایش بها را نسبت به ابتدای هفته، تجربه کرده و به ۱۷ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۳ هزار تومان افزایش، چهار میلیون و ۱۰۶ هزار تومان مبنای معاملات طلا در بازار کشور قرار گرفت.

این کارشناس بازار سکه و طلا، اشاره کرد: حباب سکه نیز در آخر هفته به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش رسید که به طور متوسط ۷۰۰ هزار تومان حباب سکه افزایش داشته است؛ همانطور که اشاره شد، از ۱.۱ میلیون افزایش بهای سکه امامی، حدود ۱۰۰ هزار تومان بخاطر افزایش حباب سکه بوده است.







منبع:

1403/07/25
09:48:11
0.0 / 5
37
تگهای خبر: آنلاین , ارز , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است