سایپا برنامه ای برای تغییر نشان گروه خودروسازی نداریم

سایپا برنامه ای برای تغییر نشان گروه خودروسازی نداریم به گزارش سیب پال، به دنبال انتشار برخی اخبار بر مبنای تغییر احتمالی نشان گروه خودروسازی سایپا، این شرکت در اطلاعیه ای رسمی هرگونه برنامه ای در این خصوص را رد کرد.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، سایپا اعلام نمود: قدمت برای سازمان ها، همیشه نمادی از پایداری و استواری کسب وکار بوده است. به همین دلیل، خیلی از شرکتها تلاش می کنند تا نام و نشان خودرا به عنوان نمادی از سابقه و تاریخ پر افتخار به نمایش بگذارند. در این بین، اخیراً زمزمه هایی بر اساس تغییر نشان گروه خودروسازی سایپا در بعضی رسانه ها مطرح گردیده است که بر این اساس هر گونه تغییر در نشان سایپا تکذیب می شود و قابل ذکر است که نشان گروه خودروسازی سایپا در طول بالاتر از چهار دهه گذشته تغییری اساسی نداشته است.
نشان سایپا، که به عنوان یکی از موفق ترین نمادهای طراحی شده در صنعت خودروسازی ایران شناخته می شود، از زمان تأسیس این گروه خودروسازی با الهام از معماری اصیل ایرانی و به دست استاد زنده یاد مرتضی ممیز طراحی شده است. این نشان که برمبنای بنای تاریخی گنبد سرخ مراغه طراحی شده، نمادی از پایداری، تحرک و گستردگی کارهای این گروه صنعتی است.
نشان سایپا به صورت چرخ دنده طراحی شده است که نماد صنعت و تولید به شمار می آید. طراحی آن به شکلی است که در نگاه اول، مفاهیمی همچون تحرک و چرخش حول محور مرکزی را با تکیه بر تقارن ابعادی به ذهن متبادر می سازد. علاوه بر این، جهت گیری یال های نشان به اطراف، نشانگر گستردگی و تمایل به جهانی شدن است. در عین حال، قرار گرفتن یکی از یال ها به سوی بالا، نمادی از رویکرد تعالی محور سازمان و هماهنگی استعدادها در امتداد رشد و توسعه است.
از طرف دیگر، جهت گیری یال های محیطی به سوی داخل، بیان کننده ورودی های سازمان است. این ورودی ها شامل سه عنصر کلیدی منابع انسانی، منابع مالی و مواد اولیه هستند که در نهایت، خروجی های گروه خودروسازی سایپا را در قالب یال های مرکزی با جهت گیری به سوی بیرون نشان می دهند.
بطور کلی، نشان سایپا یکی از مفهومی ترین و موفق ترین نمادهایی است که برای صنعت خودروسازی طراحی شده است. این صنعت زمانی به بهترین شکل فعالیت می کند که هم ارتباطات بین المللی بیشتری داشته باشد و هم منابع داخلی خودرا به گونه ای مؤثر مدیریت کند.
در نتیجه، با وجود شایعات پخش شده، گروه خودروسازی سایپا برنامه ای برای تغییر این نشان اصیل و پرمفهوم ندارد و همچنان به حفظ هویت ماندگار و ریشه دار خود پایبند است.




منبع:

1403/09/21
14:43:18
0.0 / 5
69
تگهای خبر: تولید , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است