تهدید برای تسلا منجر به شکست خواهد شد؟
سیب پال: طبق گزارش انجمن فروشندگان خودرو های جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودرو های جدید تسلا در سه ماهه دوم سال جاری در کالیفرنیا 24 درصد کم شد که برای سومین بار متوالی است که فروش این خودروساز در ایالت گلدن کم شده است.
به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، در صورتیکه مدل Y همچنان پرفروش ترین خودروی ایالت است، شرکت تحت رهبری ایلان ماسک شاهد کاهش سهم بازار خود در طول سال بوده است. بر اساس گزارش انجمن فروشندگان خودرو های جدید کالیفرنیا، تسلا ۵۳.۴ درصد از بازار خودرو های الکتریکی کالیفرنیا را در نیمه اول به خود مختص کرده است که نسبت به سال قبل ۶۴.۶ درصد کاهش داشته است. فروش کلی تسلا در کالیفرنیا تا کنون ۱۷ درصد امسال کم شده است.
مفسرین براین باورند که بنظر می رسد جذابیت تسلا درحال از میان رفتن است و این نشان دهنده مشکل احتمالی برای تولیدکننده است.
مدلهای جدید خودرو های الکتریکی یک تهدید رقابتی برای تسلا به شمار می آیند که خط تولید نسبتاً قدیمی تری از خودرو دارند. فورد موتور، هیوندای موتور و ریویان همگی همچون شرکت هایی هستند که بخش بزرگی از بازار خودرو های برقی کالیفرنیا را به خود اختصاص داده اند. بطور کلی، خودرو های باتری دار حدود یک پنجم فروش خودرو در این ایالت را می سازند، در صورتیکه کالیفرنیا یک سوم فروش خودرو های برقی ایالات متحده را شامل می شود.
جایگاه ماسک در کالیفرنیا، بزرگترین بازار خودرو های برقی در ایالات متحده لطمه دیده است، برای اینکه او چهره های سیاسی جمهوری خواه، همچون دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا را پذیرفته است. تسلا دومین برند پرفروش خودرو در کالیفرنیاست. در اوایل این ماه، این شرکت فروش جهانی سه ماهه دوم را گزارش کرد که کمتر از یک سال پیش بود، اما بهتر از انتظار مفسرین بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت در سه ماهه دوم ۵۲ هزار و ۲۱۱ دستگاه خودرو در کالیفرنیا به ثبت رساند که ۴.۴ درصد نسبت به ۵۰ هزار و ۲۷ دستگاه در سه ماهه دوم افزایش داشته است. تسلا در این دوره ۴۴۳ هزار و ۹۵۶ خودرو را در سرتاسر جهان تحویل داد، به این معنا که ایالت حدودا ۱۲ درصد از فروش سازنده خودرو های برقی را به خود مختص کرده است.
منبع: sibpal.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب